Rådgiver til den kollektive transport i Movia

Har du lyst til at være med til at præge morgendagens kollektive tilbud med fokus på kunden? Er du rådgiveren, der kan bidrage til tilrettelæggelsen af samspillet mellem de kollektive transportløsninger og andre mobilitetsformer, og dermed synliggøre den kollektive transports betydning for mobilitet og vækst i kommuner og regioner?

 

Movia søger en rådgiver, der skal bistå kommuner og regioner med at sikre, at den kollektive transport bliver en attraktiv del af den samlede service for kunderne.

 

Rådgiver for kommuner og regioner
I Rådgivningsområdet har vi blik for den tværgående mobilitet og samspillet mellem de forskellige transportformer, som kundernes rejse består af – både gennem tilpasning af busnettet til banenettet, omlægning af den samlede bustrafik i en kommune og i de mere langsigtede visionsprojekter for kommuners og regioners samlede trafik.

 

Derudover samarbejder vi med regioner og Lokaltog om lokalbanerne og indgår i en række projekter som fx Nyt Ringnet, BRT og BRT i Købstæder.

 

Stillingen

I stillingen som rådgiver bidrager du med udvikling og styrkelse af rådgivningen til kommuner og regioner ud fra et tværgående mobilitetsperspektiv med kunden i fokus og med blik for fysiske faciliteter, fremkommelighed og attraktive omstigningsforhold i knudepunkter i forhold til andre transportformer. Du bliver key account manager for indledningsvist en række kommuner.

 

Du bliver en del af et tværfagligt miljø med både interne og eksterne aktører og andre interessenter.

 

Du får mulighed for at bidrage til den fortsatte udvikling af rådgivningsområdet med henblik på styrkelse af det tværgående samarbejde og den videre professionalisering af funktionen som rådgiver.

 

Endelig vil der indgå betjening af Movias direktion.  

Dine indledende primære arbejdsopgaver

 

  • Rådgivning af kommuner og regioner om sammenhængende trafikale løsninger på tværs af transportformer.
  • Planlægning og udvikling af samlede trafiktilbud i samarbejde med kommuner og regioner, herunder afledte kundekonsekvenser og økonomi.
  • Bidrage til strategisk arbejde for styrkelse af tværgående samarbejder og den fortsatte udvikling af området.

 

Afhængig af din profil vil opgaveporteføljen kunne indeholde en række supplerende opgaver, herunder lokalbaneområdet.


Om dig

Vi forestiller os, at du gennem en længere årrække har opbygget erfaring, måske i en stilling som sagsbehandler i en teknik– og miljøforvaltning eller gennem dit arbejde med kollektiv transport i en politisk eller juridisk sammenhæng. Det væsentligste er, at du har en stor interesse for den kollektive transport dagsorden og evner at omsætte din viden og rådgiverkompetencer i jobbet som rådgiver i Movia.

 

Derudover forestiller vi os, at den rette kandidat:

 

  • Har en relevant videregående uddannelse med minimum 5-10 års erfaring
  • Har stærke projektlederkompetencer og interesse for at udvikle den kollektiv transport
  • Er kommunikativ stærk og navigerer uden problemer i samarbejder på forskellige niveauer
  • Har en analytisk forståelse og evnen til at afdække komplekse problemstillinger og finde løsninger herpå
  • Har politisk tæft og indsigt i politiske processer, herunder erfaring med betjening af udvalg o.l.

 

Det vil det være en fordel, hvis du har erfaring med trafikplanlægning, analyser og brugen af GIS-værktøjer.  

Vi søger en kollega, der formår at bevare overblikket og humøret i pressede situationer, og som kan holde fokus på målopfyldelse, aftaler og deadlines.

 

Vi tilbyder en spændende hverdag med stor kontaktflade
Rådgivningsområdet er en del af Movias forretningsenhed Trafik og Planlægning. Området består pt. af 17 medarbejdere med forskellig faglig baggrund, der i samarbejde har ansvaret for rådgivning af kommuner og regioner om trafikplanlægning.
 

Du bliver en del af et fagligt engageret fællesskab, hvor der er stor frihed i den daglige opgavetilrettelæggelse og et stærkt kollegialt netværk at sparre med.

 

Vi tilbyder dig et individuelt uddannelsesforløb afhængig af din profil i forhold til trafikplanlægning i Movia-regi og det at være rådgiver for kommuner og regioner.

 

Moderne, nyistandsat arbejdsplads
Vi er en spændende arbejdsplads, som bor i moderne lokaler centralt placeret som nabo til Valby St. Vi har en uformel omgangstone med høj faglighed, højt til loftet og kort til ledelsen. Du arbejder på tværs af hele virksomheden og får mange kolleger med vidt forskellig baggrund. Fælles for os alle er, at vi samarbejder om at udvikle den kollektive transport og brænder for at gøre den endnu bedre.

 

Som arbejdsplads fokuserer vi på medarbejdertrivsel, kompetenceudvikling og karriereløft. Vi tror på frihed til at tilrettelægge sine arbejdsopgaver, så der er sammenhæng mellem privatliv og arbejdsliv. Og så er vi en røgfri arbejdsplads, fordi vi satser på et sundt arbejdsliv – nu og i fremtiden.

 

Trafikselskabet Movia tilbyder løn i henhold til overenskomst mellem relevant faglig organisation og KL.

Stillingen er på fuld tid med tiltrædelse 1. februar 2022 eller snarest muligt.

  

Ansøgningsfrist

Ansøgningsfrist er tirsdag den 30. november 2021.

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 49 og 50.

 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Rådgivningschef Christine Hammer på tlf.: 23 42 79 31

 

Kommer du videre i ansættelsesprocessen, gør vi opmærksom på, at alle kandidater der ansættes i Movia skal dokumentere, at de har gyldig opholds- eller arbejdstilladelse i Danmark. Såfremt du indkaldes til 2. samtale skal du derfor medbringe dokumentation i form af kopi af pas, og eller gyldig opholds- og arbejdstilladelse.

 

Ansøgning

Send din ansøgning via nedenstående link ”søg denne stilling”

 

 

Om Movia

Movia transporterer årligt over 200 millioner passagerer på vores knap 450 buslinjer, ni lokalbanestrækninger, fem forskellige flextrafik ordninger og i vores plustur-ordning. Det gør os til Danmarks største mobilitetsselskab.

 

Vi er cirka 450 medarbejdere i Movia, og det er en af vores fornemmeste opgaver at tiltrække de rigtige

medarbejdere med de rigtige kompetencer. Det er nemlig vores medarbejdere, der gør den store forskel for manges hverdag nu og her – i fremtiden.

 

Ansøgningsfrist: 30. november 2021